سئو رایگان کاربردی
بهترین ابزار سئو در سال 2024 معرفی 14 ابزار رایگان سئو
همچنین این ابزار یک افزونه برای گوگل کروم دارد که میتوانید وضعیت سئوی سایت خود را همیشه چک کنید. یکی از مهمترین ویژگیهای این ابزار، این است که یک امتیاز کلی به سئوی سایت میدهد و سپس راهکارهای بهبود آن امتیاز را هم نمایش میدهد. این ابزار یکی از کاملترین ابزارهای آنالیز محسوب میشود که به ندرت میتوان مشابه آن را یافت. این ابزار به دلیل تشخیص هدف کاربر از جستجو و بهینه سازی فنی سایت از طریق تحلیل دقیق کلمات کلیدی، مشهور است. در واقع مهمترین مزیتهای این وبسایت را میتوان داشتن ابزارهای متنوع و ارائه دادههای مهم و کلیدی دانست. این ابزار رایگان سئو، یکی از بزرگترین پایگاه دادههای لینک و کلمات کلیدی است که به کمک ابزارهای مختلفی به تحلیل سئو و محتوا وبسایت میپردازد.
اما اگر سایت شما اختصاصی است، XML-Sitemaps ابزار رایگانی است که اجازه میدهد با وارد کردن آدرس سایت خود در آن و کلیک روی گزینه استارت، سایپ مپ خود را بسازید. پس از ایجاد نقشه سایت خود میتوانید آن را از طریق سرچ کنسول، به گوگل معرفی کنید. اگر میخواهید سایتتان توسط خزندگان موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس شود و وضعیت آن را از این نظر بررسی کنید، یکی از بهترین روشها استفاده از نقشه سایت یا سایت مپ است. نقشه سایت، صفحهای از سایت شما است که فهرستی کامل از آدرس صفحاتش را در خود دارد و به رباتهای موتورهای جستجو کمک میکند تا آن را سریعتر و راحتتر پیدا کنند. گوگل وبمستر تولز یا سرچ کنسول ،یکی از کاربردی ترین سرویس های رایگان شرکت گوگل می باشد که برای آماده کردن سایت در نتایج جستجو کاربرد دارد. Google webmaster با مانیتورینگ لحظه به لحظه وب سایت ابزار قدرمندی برای چکاپ یا آنالیز عملکرد وب سایتی است که با آن مجهز شده است.
حدود 30 درصد از 500 کمپانی برتر در دنیای وب از این ابزار برای تحلیل وب سایت خود استفاده می کنند و بالای 10 میلیون در سطح جهان از خدمات سمراش در زمینه سئو بهره می برند. در مورد سئو هم می توان به موارد مختلفی اشاره کرد و هر کسی ایده های خود را در این رابطه دارد، اما آنچه که مسلم است، این است که سئو دو بخش اساسی دارد. اولین بخش از سئو استراتژی شما می باشد که باید بر اساس قواعدی که گوگل از آنها خوشش می آید عمل کنید. در واقع اگر بخواهیم بهتر این موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم که هر چیزی که کاربران گوگل را به آنچه که می خواهند برساند مفید خواهد بود. بخش دوم که بعد از تعیین استراتژی لازم است به سراغ آن بروید این است که متوجه شوید آیا کاری که انجام داده اید درست بوده است و یا اینکه باید تغییر جهت هایی را در سایت خود داشته باشید. اگر تجربه استفاده از هرکدام از این ابزارها را دارید، خوشحال می شویم که از پیشنهادات و نظرات شما بهره مند شویم.
سرعت لود شدن یک وبسایت به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری، نرخ پرش و رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو تاثیرگذار است. گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایتهای با سرعت لود بالا را ترجیح میدهند و به آنها رتبه بهتری میدهند. همچنین، کاربرانی که مجبور به انتظار طولانی برای لود شدن یک صفحه باشند، احتمالاً سایت را ترک کرده و به دنبال گزینههای سریعتر میگردند. آموزشگاه دارکوب مفتخر است که در دوره سئو نه تنها به شما کار کردن با این ابزارها را آموزش دهد، بلکه به شما آموزش دهد که چگونه استراتژی برای سئو سایت بنویسید و آن را اجرایی کنید. که چرا که این ابزارها صرفا اطلاعاتی را به شما می دهند که شما در تدوین برنامه عملکرد خود، از آن استفاده نمایید. بعضی از افراد در ابتدای کار تصور می کنند که سئو سایت یک کار ساده بوده و به راحتی می توانند با چند اقدام پیش پا افتاده سایت خود را به صفحه اول سرچ گوگل آورند.
این پلتفرم از طریق هوش مصنوعی به نویسندگان کمک میکند به هدف اصلی کاربران پی ببرند و با توجه به نتایج به دست آمده، محتوایی با کیفیت تولید کنند. به این صورت محتوای مورد نظر کاملا بهینهسازی میشود و ترافیک بیشتری را برای سایت جذب میکند. این ابزار فراتر یک پلتفرم ساده برای کیورد ریسرچ است؛ زیرا به جای ارائه لیستی از کلمات، چرایی جستوجوی آن کلمات را به شما نشان میدهد. این نوع عملکرد به نویسنده کمک میکند محتوایی جذاب و پربازدهتر را تولید نمایند. ابزار Keywordtool یک ابزار حرفهای برای تحقیق کلمات کلیدی است که به وبمستران و متخصصان سئو این امکان را میدهد تا بهطور دقیق و جامع به دنبال کلمات کلیدی مناسب برای بهبود سئو و رتبهبندی در موتورهای جستجو باشند. این ابزار تمام پلتفرمهای معتبر مانند گوگل، یوتیوب، بینگ و حتی اینستاگرام را پوشش میدهد.
یکی از قابلیت هایی که این ابزار به شما می دهد این است که می توانید سایت خودر ا با سایت های رقبا از نظر سرعت هم مقایسه کرده و تمامی زوایای مختلف را بررسی کنید. گوگل بارها اعلام کرده است که برای سنجش سرعت سایت ها و تاثیر این المان در رتبه بندی موارد مختلف دیگری را هم مورد ارزیابی قرار داده و این مورد به تنهایی نمی تواند این سایت ها را نجات دهد. این ابزار قدرتمند می تواند به راحتی به سایت شما متصل شده و به صورت لحظه ای در مورد کاربران سایتتان به شما اطلاعات می دهد. آنالیتیکس یکی از ابزارهای پر سر و صدا و پر هیاهویی بود که گوگل آن را راه اندازی کرد و فراز و نشیب های زیادی داشته است تا به اینجا رسیده که همه آنها را در مقاله گوگل آنالیتیکس چیست به صورت کامل بررسی کرده ایم. این ابزار در مورد کلماتی که کاربران در مورد کسب و کارتان جستجو می کنند، نشان می دهد. اما در نسخه پولی اطلاعات و آمار بسیار گسترده و مهم تری در اختیار شما قرار می گیرد.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. این که ارزیابها چه کسانی هستند و داستان این کتاب چیست را در صفحه کتاب راهنمای ارزیابهای گوگل بخوانید. دقت کنید که Screaming frog یک ابزار آنلاین در سطح وب نیست و برای استفاده از آن، باید نرم افزارش را دانلود و روی رایانه خودتان نصب کنید.
کسبوکارهای امروزی متوجه شدهاند که باید حضور در اینترنت را برای موفقیت جدی بگیرند. آنها در این مسیر باید استراتژی مشخصی برای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین داشته باشند و از ابزارهای گوناگون بهره بگیرند. شرکتها حالا میتوانند به کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی داشته باشند، محصولات و خدمات خود را بهتر تبلیغ کنند و به هدفشان از افزایش شناخت برند برسند. گوگل ابزاری طراحی کرده که موبایل فرندلی بودن سایت شما را بررسی میکند تا ببینید کاربر سایت شما را در صفحات نمایش کوچک مثل موبایل درست مشاده میکند یا خیر. البته این موضوع به این معنی نیست که رقبای شما جزو دشمنانتان هستند، اما بالاخره رقابت است و شما بهتر است بدانید که آنها برای سئو و بازاریابی شان در حال انجام چه کاری هستند. اگرچه خودتان می توانید کارهای زیادی را در این رابطه انجام دهید، اما باید زمانی را برای بررسی رقبا و پیگیری آنها کنار بگذارید.
با استفاده از این اطلاعات، میتوانید استراتژیهای بازاریابی آنلاین موثرتری را ایجاد و اجرا کنید و وبسایت خود را بهبود دهید تا در نتایج جستجو به موفقیت دست یابید. در این دوره ما با طراحی سایت و زبان های html و css آشنا میشویم که پایه و اساس توسعه وب سایت ها هستند و با استفاده از این زبان ها شروع به ساخت وب سایت های مدرن و جذاب خواهیم کرد. همچنین در طول دوره مواردی را برای بهبود بهینه سازی سایت خود فرا خواهیم گرفت و با ترفندها و تکنیکهای مورد نیاز علاوه بر ساخت صفحات، مسائل مربوط به سئو این کدها را نیز فراخواهیم گرفت. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.
یکی از بهترین این کانالها، «رویای سئو» است که آموزشهای خود را بهصورت ویدیویی و رایگان ارائه میدهد. این دورهها برای افرادی که یادگیری تصویری و تعاملی را ترجیح میدهند، بسیار مفید هستند. علاوه بر این، یوتیوب این امکان را به شما میدهد که ویدیوها را متناسب با نیاز خود انتخاب و در هر زمان و مکانی تماشا کنید. یکی از نکات جذاب یادگیری از یوتیوب، تنوع محتوا و سبک آموزش است که باعث میشود بتوانید بهترین روش آموزشی را مطابق با سلیقه خود پیدا کنید. SEOEDU بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند بهسرعت وارد عمل شوند و مستقیماً به سراغ تمرین و کاربرد بروند. به عبارت دیگر، اگر شما به جای خواندن تئوریها، ترجیح میدهید سریعاً دست به کار شوید و تکنیکهای واقعی سئو را اجرا کنید، SEOEDU برای شما گزینهای ایدهآل خواهد بود.
تنها کاری که باید انجام دهید، این است که فایل لینک و دامنهها را مطابق با دستورالعمل تهیه کرده و در آن آپلود کنید. Check My Link یکی از افزونههای محبوب و کاربردی گوگل کروم است و کد وضعیت را برای هر لینک در صفحه از جمله لینکهای شکسته، ریدایرکتشده و … مشخص میکند. بخشی از این فاکتور مربوط به سئو داخلی و بخشی دیگر مربوط به سئو خارجی است. برای کسب رتبه و جایگاه بالا در گوگل باید تمرکز خود را روی تمام فاکتورهای گوگل بگذارید. HTML مخفف Hypertext Markup Language است، یکی از اصطلاحات شاخص در حوزهی طراحی وب که ساختار و محتوای اصلی هر صفحه وب را تعریف میکند. این زبان از تگهایی تشکیل شده است که هر کدام وظایف مشخصی دارند و با استفاده از آنها میتوان متن، تصاویر، لینکها، جداول و سایر عناصر را به صفحات وب اضافه کرد.
همانطور که مشاهده کردید، ابزارهای زیادی برای سئو و بهینهسازی سایت وجود دارد که 17 تا از مهمترین و پرکاربردترینهای آنها را برایتان لیست کردیم. البته که ابزارهای بسیار دیگری گوگل ترند نیز وجود دارند که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. در مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید لیست ابزارهای تمام بخشهای بازاریابی دیجیتال را بخوانید. بهوسیله افزونه Wappalyzer میتوانید نوع سیستم مدیریت محتوا، فریمورکهای وب، نرمافزار سرور، ابزارهای تجزیهوتحلیل و موارد دیگر را درباره یک سایت تشخیص دهید. زمانی که این افزونه را در کروم خود نصب میکنید، سایت مورد نظر شما را بهصورت خودکار تجزیهوتحلیل میکند و اطلاعاتی درباره نوع CMS سایت، پلاگین و زبان برنامهنویسی به شما ارائه دهد. Woorank ابزار سئو تحت وب است و در تشخیص مشکلات فنی سایت به شما کمک میکند.
به نظر میرسد که ابزار فوق به شکل ویژهای در بین گروههای کلاه سیاه و PBN محبوب است، البته در بین سئو کاران کلاه سفید هم شناخته شده میباشد. به راحتی میتوانید در این ابزار تا ۲۰ هزار دامنه را وارد کرده و پس از مدت کوتاه متوجه شوید که آیا برای خرید در دسترس قرار دارند یا خیر. شرکت گوگل طریقهی دسترسی به Disavow Tool را سخت کرده است زیرا بیشتر مالکان وبسایتها معمولا نیازی به استفاده از آن ندارند. این ابزار برای از بین بردن امتیازهای منفی سئو و حذف برخی ایرادات طراحی شده است. در صورتی که میخواهید از این ابزار مفید استفاده کنید، باید بسیار مراقب باشید و حتما از راهنماهای موجود بهره ببرید. ابزارهای معرفی شده در این مقاله براساس عملکرد سئو طبقهبندی شدهاند و برای دسترسی سریعتر میتوانید به دستهبندی آنها مراجعه کنید.
یکی از موارد مهمی که باعث میشود به روشی ساده بتوانید روی بهینه سازی سئو سایت خود کار کنید، استفاده از ابزارهای رایگان برای بهبود سئو است. ابزارهای بهبود و آنالیز سئو کمک میکنند تا شما بهتر بتوانید سایت را تحلیل کنید و اقدامات مناسب را برای سایت خود انجام دهید. پروفایل لینک سایت شما و تعداد بک لینکهایی که دارد، تا حد زیادی روی تلاشهایتان برای سئو نتیجه میگذارد. ابزارهای مختلفی برای بررسی بک لینکهای سایت خودتان و رقبا وجود دارند که یکی از آنها Ahrefs است. شما به کمک این ابزار میتوانید سایت رقبای خود را بررسی کنید، ببینید از کجا لینک گرفتهاند و فرصتهای بالقوهای برای لینکسازی در اختیار داشته باشید. توجه کنید که اگر برایتان کسب رتبه در موتورهای جستجویی مانند بینگ و یاندکس مهم است، آنها نیز سرچ کنسول خود را دارند.
نسخهی تلفن همراه وبسایتها در اغلب موارد با نسخهی دسکتاپ تفاوتهای چشمگیری دارد. از آنجا که گوگل اکنون به سمت فهرستبندی و ایندکس نسخهی موبایل تمایل دارد، مهم است که عناصر اصلی یک وبسایت(از جمله لینکها، دادههای زیرساختی و غیره) در هر دو نسخهی موبایل و دسکتاپ با یکدیگر مطابقت داشته باشند. ابزارهای زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارند، اما به نظر میرسد که Mobile First Index Checker ساختهی شرکت Zeo بهترین و کاملترین گزینهی موجود است. ابزار کیورد پلنر شرکت گوگل تنها برای کسانی ساخته شده که خدمات تبلیغاتی این شرکت را خریداری کردهاند، اما این ابزار باز هم میتواند اطلاعات مفیدی در رابطه با برنامهریزی کلمات کلیدی سئو دراختیارتان قرار دهد. این ابزار از دادههای خود گوگل استفاده کرده و ویژگیهای مفیدی همچون فیلتر کشورهای مورد بررسی را دارد.
این ابزار هنگام ارزیابی عمیق سئوی محلی، Google My Business شما را نیز بررسی میکند. با این ابزار میتوان ویژگیهای فنی بک لینک مانند Trust Flow و Citation Flow و دیگر عناصر لینکسازی را ارزیابی کرد که این امر بر ارتباط، اطمینان و قدرت صفحه تاثیر میگذارد. این ابزار میتواند هر مشکلی را که به مرور زمان توسط لینکسازی ایجاد شده، از طریق گراف لینکهای داخلی سایت تشخیص دهد. یکی از دلایل عمده شهرت SEMrush این است که اطلاعات دقیقی در زمینه keyword research و سایر بررسیهای فنی در اختیار کاربر میگذارد. Google Page Speed Insights، سرعت صفحه اغلب با "سرعت سایت" به اشتباه گرفته میشود، این ابزار در واقع سرعت صفحاتی از سایت را به عنوان نمونه هم بر روی دسکتاپ و هم بر روی موبایل اندازه گیری میکند. شرکت گوگل با اصلاح و بهینه سازی اخیر این ابزار، ویژگیها، اطلاعات و گزارشهای جامعتری را جایگزین قابلیتهای نسخه قبلی خود کرده است.
توصیه می کنیم که اگر از ابزارهای دیگری برای آنالیز سئوی سایت استفاده می کنید، در بخش نظرات با ما و کاربران سایت به اشتراک بگذارید و دلیل استفاده از آن را هم شرح دهید. برای مثال با کلیک کردن روی قسمت داده های مرتبط با جستجو می توانید مشاهده کنید که ترافیک سایت شما از طریق تبلیغات گوگل، کلمات کلیدی، شبکه های اجتماعی و … تامین می شود. همچنین می توانید بررسی کنید که از طریق چه کلماتی ترافیک بیشتری داشته یا تبلیغاتی که انجام داده اید روی کدام کلمه ها بازده بالایی داشته است. این ابزار پیشرفته و منحصر بفرد در نسخه رایگان خود اجازه بررسی 5 سایت را به شما می دهد. ابزارهای بررسی بک لینک به شما کمک میکنند تا بک لینکهای سایت خود و رقبا را تحلیل کنید و به اطلاعات ارزشمندی درباره کیفیت، تعداد و منشأ آنها دست پیدا کنید.
ترکرهای آنلاین یا همان ابزارهای بررسی رتبه کلمات، یکی از ضروریترین ابزارها در سئو یک سایت هستند. SerpRobot پلتفرم آنلاینی که است که با آن میتوانید رتبهبندی کلمات کلیدی سایت خود را بهصورت روزانه بررسی کنید. با ابزار رایگان Ahrefs SERP Checker میتوانید برای هر کلمه کلیدی، ۱۰ دامنه برتر آن را در ۲۴۳ کشور ببینید و نتایج سرپ را بهخوبی بررسی کنید. نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که شما نمیتوانید لوکیشن ایران را انتخاب کنید. یکی از اقداماتی که در سئو داخلی صفحات سایت انجام میشود، بررسی کیفیت محتواهای تولیدشده در سایت مورد نظر است.
SEOlyzer در واقه یک ابزار تجزیه و تجلیل ترافیک Log است که ویژگیهای فوقالعادهای همچون تجزیه و تحلیل لحظهای و طبقهبندی صفحات را در اختیار کاربر قرار میدهد. برطرف نکردن لینکهای شکسته مثل لینکهایی که به صفحات حذف شده یا اخطارهای 404 میروند، تاثیر مخربی روی رتبه سایت میگذارد. اما جای نگرانی نیست با استفاده از ابزار سئویی رایگان Broken Link Checks میتوانید تمام لینکهای شکسته را بررسی و رفع کنید. این ابزار نشان میدهد که کاربران از طریق کدام کلمات کلیدی وارد سایت شدهاند و بیشترین رشد کمپین تبلیغاتی از چه طریقی بوده است. در نسخه رایگان Similar web میتوانید 5 سایت را بررسی کنید اما برای بررسی سایتهای بیشتر باید نسخه پرو داشته باشید.
اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. این ابزار برای کشف ایدههای کلیدی غیرقابل پیشبینی از جنبههای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال، طبق Google Trends، حتی اگر «وکیل شخصی مجرب» محبوبترین جستجو در اکثر شهرهای ایالات متحده باشد، در تنسی و نیومکزیکو، "وکیل مدافع شخصی"، بهتر بهینه شده است. پس از به دست آوردن اطلاعات بالا، می توانید استراتژی تولید محتوا مناسب را تدوین و اجرا نمایید.
همچنین از طریق API گوگل بررسی میکند که آیا صفحه شما برای موبایل مناسب است یا خیر. همیشه نظرات کاربران درباره کسبوکار شما برای گوگل مهم است و روی سئو سایت شما تاثیر مستقیمی میگذارد. با این ابزار میتوانید یک لینک ایجاد کنید و از کاربران بخواهید نظرشان را درباره کسبوکار شما بنویسند. افزونه گوگل کروم Redirect Path ریدایرکتهای ۳۰۱ و ۳۰۲ و خطاهای ۴۰۴ و ۵۰۰ سایت را گزارش میدهد. معمولا پاکشدن اطلاعات یک صفحه یا عوضکردن آدرس صفحات با ریدایرکتها، ارورهای بالا را ایجاد میکند که با کمک این ابزار قابل شناسایی هستند.
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. آیا میدانید چرا این ابزار برای متخصصین سئو ابزاری منحصر به فرد است؟ بله، درست حدس زدید، به دلیل تهیه گزارشات داده محور. مانیتورینگ وبسایت بهصورت مداوم برای پیگیری سایت در طول زمان و بررسی تغییرات اعمالشده. این ابزار یکی از بزرگترین کتابخانه های ادغامی شبکه های اجتماعی را در نیز در دل خود جای داده است. مشابه دامین اتوریتی است با این تفاوت که میزان شاخص یاد شده را برای یک صفحه خاص از وبسایت نشان می دهد. باید توجه داشته باشید که پیج اتوریتی ممکن است بیشتر یا کمتر از دامین اتوریتی باشد.
یکی از بهترین روش های پیگیری و ایندکس کردن سایت توسط ربات های موتور جستجوی گوگل، استفاده از نقشه سایت (Sitemap) است. نقشه سایت یک صفحه از وب سایت است که یک لیست کامل از آدرس های صفحات سایت است که به ربات های گوگل کمک می کند سایت شما را سریع تر و آسان تر پیدا کنند. در صورتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، می توانید از افزونه های تخصصی بررسی سایت مپ استفاده کنید. ابزارهای بررسی رقبا ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها هستند تا بتوانند عملکرد خود را نسبت به رقبا ارزیابی کنند و استراتژیهای خود را بهبود بخشند. این ابزارها با ارائه دادههای دقیق و جامع در مورد رقبا، به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و فرصتهای جدیدی را کشف کنید. برای اینکه بتوانید عملکرد سایت خود را به خوبی تحلیل کنید و در جهت بهبود آن گام بردارید، نیاز به ابزارهایی دارید که به شما امکان مشاهده دقیق رتبهبندی سایتتان در گوگل را بدهند.
در مورد رایگان بودن این ابزار هم باید گفت که Ubersuggest هم یک مجموعه ابزار است که هم پلن های رایگان و هم پلن های پرمیوم را به کاربران خود ارائه می کند. در مورد پلن های رایگان محدودیت هایی راب رای سرچ روزانه در نظر می گیرد که آنقدر ها هم سختگیرانه نبوده و در صورتی که به سراغ خود سایت بروید با استفاده از حالت مخفی و یا تغییر IP به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. اما در مورد افزونه مرورگر باید گفت که روزانه در حدود 30 جست و جو را به صورت رایگان برای شما تحلیل می کند که برای مدیریت یک سایت به نظر کافی میرسد. اینکه شما سایت خود را سریع و سرحال نگه دارید و حواستان به این موضوع باشد که این سایت با چه سرعتی برای کاربران به نمایش در خواهد آمد از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. یکی از مهمترین مواردی که باید در زمینه ابزارهای سئو به آن توجه داشته باشید کاری است که برای شما انجام می دهند.
KWFinder با دارا بودن ویژگیهای منحصربهفرد، به ارتقاء استراتژیهای سئوی شما کمک خواهد کرد. این ابزار میتواند بیش از 200 عامل سئو را از جمله متادسکریپشن، سرعت بارگذاری و مشکلات محتوای تکراری را بررسی کند. ابزار Screaming Frog با امکان نصب بر روی ویندوز و مک، انعطافپذیری بالایی دارد و به سئوکاران حرفهای و مبتدی کمک میکند تا بهینهسازی و بهبود وبسایت خود را بهراحتی انجام دهند. این ابزار بهعنوان یک منبع رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و توانایی بهبود رتبهبندی و نمایش بهتر در موتورهای جستجو را به وبمستران ارائه میدهد. ابزارهای رایگان سئو برای تست سرعت سایت به صورت دورهای، به شما کمک میکند تا وبسایتی سریعتر و کارآمدتر داشته باشید.
سپس Woorank دقیقا به شما میگوید که چطور باید سئو داخلی و خارجی خود را بهتر کنید. اکثر ابزارهای سئو به شما مشکل را میگویند و خبری از راهحل نیست، اما Woorank چک لیست کاملی از سئو را در اختیارتان قرار میدهد تا بتوانید هر نوع مشکل احتمالی را رفع کنید. Moz bar یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو است که پس از نصب آن میتوانید با ورود به یک سایت اطلاعاتی درباره اعتبار صفحه، نرخ اسپم و تعداد بک لینکهای آن داشته باشید. همچنین پس از نصب این افزونه اگر کلمهای را در گوگل جستجو کنید، اطلاعات گفتهشده را در پایین هر سایت خواهید دید. Site Auditor، یک گزارش کامل از عملکرد سئوی وبسایت ارائه میدهد که شامل امتیاز هر صفحه و امتیاز کلی وبسایت است. این گزارش شامل توصیههایی برای بهبود وضعیت وبسایت و رتبه آن است، مانند شناسایی و اصلاح لینکهای شکسته، بهینهسازی عناوین و توضیحات صفحه و بهینهسازی کلمات کلیدی.
مثل این است که یک دوستی پیدا کنید که خودش تمام فوتوفنها را بلد است و همه چیز را بدون هیچ چشمداشتی به شما یاد میدهد. این سایت، دورههای کامل و حرفهای از صفر تا صد سئو را به رایگان ارائه میدهد. در این مقاله، قصد داریم منابع آموزش سئو رایگان را بررسی کنیم، از بهترینها برایتان بگوییم و کمک کنیم که راحتتر مسیر یادگیریتان را پیدا کنید. در پایان، انتخاب یک منبع خوب مثل این است که برای اولین بار قهوهای با طعم دلخواهتان پیدا کنید؛ هم راحت و هم کاربردی. پیشنهاد می کنیم هر محتوایی را که می خواهید در سایت خود قرار دهید، اول در این ابزار که تحت وب می باشد، بررسی نمایید. در صورت یونیک بودن محتوا، اقدام به درج آن در سایت کنید و موارد سئوی محتوایی را روی آن بررسی کنید.
اما مزیت فوق العادهای که اوبر ساجست نسبت به آن ها دارد این است که از بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو به حساب می آید. این ابزار دارای قابلیتهای بسیاری است یکی از این قابلیت ها پیشنهاد ایدههایی مرتبط با کلمه کلیدی است که به شما نشان می دهد. این ابزار سئو به کاربران مجموعهای گسترده از امکانات را ارائه میدهد؛ علاوه بر ابزارهای پیشین، SEMRush نیز به شکل جامع، اطلاعات مفیدی را درباره کلمات کلیدی پیشنهادی ارائه میدهد. اطلاعاتی نظیر حجم جستجو و نمودار افزایش یا کاهش جستجو برای هر کلمه کلیدی بخشی از امکانات این سایت هستند. همچنین، با وارد کردن آدرس وبسایت رقبا، میتوانید اطلاعات مرتبط با سئوی وبسایت آنها را نیز مشاهده نمایید. این امکان به شما اجازه میدهد تا با بررسی و آنالیز رقبا، استراتژیهای بهبود وبسایت خود را بهتر تطابق دهید و در بازار رقابتی خود، بهتر عمل کنید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/