سئو برای Mobile App Content Performance
سئو موبایل + اهمیت، روش های بهینه سازی و موارد مهم آن آژانس تبلیغات نکسوس
سئو موبایل تنها به بهبود رتبهبندی محدود نمیشود، بلکه به تجربه کاربری (User Experience) نیز کمک میکند. سایتهایی که به درستی برای موبایل بهینهسازی شدهاند، سریعتر بارگذاری میشوند، ناوبری آسانتری دارند و کاربران را مدت طولانیتری در سایت نگه میدارند. این عوامل به طور مستقیم بر نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه (ROI) تاثیر میگذارند. اطمینان از اینکه خزنده های موتورهای جستجو و کاربران می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، برای بهینه سازی موثر سئوی موبایل ضروری است. در گذشته، برنامه نویسان مجبور بودند برخی یا همه کدهای CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر را غیرفعال کنند؛ زیرا همه دستگاه های تلفن همراه نمی توانستند از آنها پشتیبانی کنند. سایت ها برای جلوگیری از نمایش نامناسب در اندازه های اشتباه المان های صفحه سایت در دستگاه های موبایل، باید اندازههای مختلف صفحه نمایش و زمان بارگذاری را در خود جای دهند.
الگوریتمهای گوگل پلی اپلیکیشنهایی را که بهینه شدهاند، بیشتر به کاربران نشان میدهند. تفاوت اصلی بین سئو موبایل و سئو دسکتاپ در نحوه نمایش صفحات وب بر روی دستگاههای مختلف است. سئو برای موبایل با توجه به صفحه نمایش کوچکتر و ویژگیهای متفاوت تلفن همراه، متفاوت از سئو دسکتاپ عمل میکند و نیازمند روشها و استراتژیهای خاصی برای بهینهسازی است. دیگر اینطور نیست که همه گوشی ها افزونه Flash را داشته باشند و بتوانند با آن المان های بهینه سازی شده با این افزونه را در سایت ها نگاه کنند. UI یا طراحی رابط کاربری یکی از زیرمجموعه های UX محسوب میشود و به ظاهر وب سایت شما اشاره دارد. با توجه به اینکه صحبت از سئوی موبایل است، باید مطمئن شوید کاربران موبایلی حین ورود به سایت و مطالعه مطالب، با هیچ مشکلی روبرو نیستند.
استفاده از Long-tail Keywords در توضیحات و عنوان اپلیکیشن باعث جذب کاربران هدفمند میشود. در طراحی سایت ریسپانسیو هم آدرس صفحات و هم کدهای HTML برای موبایل و دسکتاپ یکسان است و با استفاده از دستورات CSS نحوه نمایش محتوا در سایزهای مختلف مدیریت میشود. مشکل اصلی این روش بالا رفتن هزینه های کدنویسی و البته ارتقای سایت خواهد بود. با هر تغییری در محتوای سایت شما باید سناریوهای متفاوتی در سایزهای مختلف طراحی کنید و البته با ورود گوشی ها و نمایشگرهای جدید نسخه های مناسبی از صفحات سایت بسازید. با معرفی این الگوریتم عملا رتبه بندی نتایج در دسکتاپ و موبایل متفاوت شد، به این معنی که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی در دسکتاپ ممکن است نتایج متفاوتی با همان عبارت در موبایل مشاهده کنید.
در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وبسایت حرفهای و کاربرپسند برای هر کسبوکاری امری ضروری است. طراحی سایت با وردپرس بهعنوان یکی از محبوبترین پلتفرمها، انتخابی مناسب برای بسیاری از شرکتها و سازمانهاست. گروه طراحی آوا با ارائه خدماتی همچون طراحی سایت شرکتی، سازمانی، فروشگاهی، اعتباری و اقساطی با وردپرس فارسی و همچنین بهینهسازی و سئو سایت با بیش از یک دهه فعالیت آماده رشد و بهبود وضعیت سایت شماست. صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مدت بسیار طولانی "10 پیوند آبی" نبوده اند. آنها اکنون تنوع هدف جستجو را منعکس میکنند و بخشهای مختلفی را برای رفع نیازهای کاربران نشان میدهند. بسته محلی، تبلیغات فهرست خرید، محتوای ویدیویی و موارد دیگر بر تجربه جستجوی تلفن همراه غالب است.
بفهمید که چرا آنها بازدید می کنند و چه کارهایی را بیشتر در سایت شما انجام می دهند. زیرا اگر چیزی کاربر شما را ناامید کند، به شما و نتایج شما آسیب می رساند. به همین دلیل است که باید سایت موبایل خود را آزمایش، بهبود و به طور کامل بهینه کنید. برای انجام این کار ابتدا مشخص کنید که می خواهید کاربران در سایت شما چه کاری انجام دهند. نیازی به گفتن نیست که موبایل آینده جستجو است و احتمالاً به همین دلیل است که گوگل کل الگوریتم خود را برای تمرکز بر جستجوی تلفن همراه اصلاح می کند.
مطمئن شوید که ناوبری وب سایت سئو موبایل شما ساده و آسان برای استفاده در دستگاههای تلفن همراه با گزینههای منوی واضح افکتهای مناسب است. در ادامۀ موضوع روش های بهینه سازی سئو موبایل به موارد هم در سئو نسخه موبایل نیز میپردازیم. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که سئو موبایل چیست، با اهمیت الگوریتم Mobile-First Index آشنا شده و در نهایت مهم ترین نکات و تکنیک های سئو کردن سایت برای موبایل را یاد گرفتیم. اگر کار با گوگل آنالیتیکس را بلد باشید، میتوانید بفهمید که نرخ پرش کاربران موبایلی در هر صفحه از سایت شما چقدر است. این یعنی چند درصد از کاربران موبایلی به محض ورود به صفحه سایت شما، از آن خارج میشوند. قبلا هم گفته ام که نرخ کلیک در کنار نرخ پرش و زمان ماندگاری از عامل های مهم رتبه بندی سایت هستند.
طراحی سایت با وردپرس برای کسبوکارها، بهویژه سایتهای شرکتی، فروشگاهی و سازمانی، گزینهای بسیار مناسب است. این پلتفرم به شما این امکان را میدهد که سایتهایی حرفهای و کاربرپسند بسازید، و در عین حال امکاناتی مانند درگاههای پرداخت اقساطی، ماژولهای مختلف و بهینهسازی سئو را در اختیار داشته باشید. با توجه به محبوبیت و قدرت وردپرس، بسیاری از کسبوکارها به سمت استفاده از این پلتفرم میروند تا سایتهای خود را طراحی کنند و در بازار رقابتی آنلاین به موفقیت برسند. در آن سال گوگل از نسخه موبایل یک سایت برای تعیین رتبه سایت استفاده کرد و مبنای رتبه بندی سایت ها نسخه موبایلی شد. چیزی که در سئو به آن اولویت ایندکس موبایل (Mobile-first index) گفته می شود.
آنها را به اندازه صحیح تغییر دهید، سپس با ابزارهایی مانند ImageOptim، Squoosh یا افزونه های وردپرس مانند WP Smush آنها را کوچکتر کنید.
پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به سئو کلاه سفید را نیز حتما مطالعه نمایید. در سال 2015 گوگل رسما الگوریتم Mobile-Friendly خود را معرفی کرد که بسیاری آن را با نام Mobilegeddon می شناسند. پیاده سازی این کار سخت به نظر می رسد، اما افزونه ای مانند WP Rocket می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی شما را برطرف کند. کوچک کردن فایل های حاوی کد به این معنی است که دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت و CSS را گروه بندی و به هم پیوند می دهید. در نتیجه، مرورگر مجبور است فایل های کمتری را بارگذاری کند، که منجر به سایت سریعتر می شود. یک درب آن در مرکز شهر باز میشود؛ جایی که 64% از مردم روزانه از آن عبور میکنند.
اگر وب سایت شما نتواند یک نسخه پاسخگو برای موبایل ارائه دهد، خطر کاهش قابل توجهی در درآمد و رتبه بندی موتورهای جستجو خواهید داشت. شاید تا 10 سال پیش کسی فکرش را هم نمی کرد که موبایل ها جای دسکتاپ را برای گشت و گذار در اینترنت بگیرند. سال ها پیش، مردم به طور پیشفرض اینترنت را فقط محدود به کسانی می دانستند که کامپیوتر دارند و اینترنت برای موبایل، به آن صورتی که امروز در دسترس است نبود. برای همین هم سایت ها خیلی به نسخه موبایلی خودشان توجهی نمی کردند و معمولا تمرکز روش نسخه دسکتاپ بود. حالا دیگر آنقدر جریان فرق کرده است که حتی سئو موبایل هم معرفی شده است و باور کنید که از سئو برای دسکتاپ نیز مهم تر است و دلیل آن هم می تواند واضح باشد، کاربران موبایل ها از کامپیوتر ها و لپ تاپ ها بیشتر هستند. ما در این مقاله می خواهیم به سراغ سئو موبایل برویم و از اهمیت آن برای شما صحبت کنیم.
طراحی ریسپانسیو (Responsive design) مهمترین روش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل است. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما بر روی یک آدرس URL فعال است اما دستگاه های مختلف می توانند به تناسب اندازه خود از آن استفاده کنند. هدف این شکل از سئو نه تنها افزایش رتبه موتورهای جستجو است، بلکه ارتقاء تجربه کاربر تلفن همراه از طریق محتوا و فناوری را نیز در اولویت قرار می دهد. SERP های موبایل نتایج جستجو را در قالب کارت هایی ارائه می کنند که از داده های ساختاری Schema.org بهره می برند و رتبه بندی بررسی، تصاویر و تاریخ رویداد را ارائه می دهند. استفاده از این ابزارها، همراه با رعایت نکات ASO، به شما کمک میکند اپلیکیشن خود را به بهترین شکل در گوگل پلی معرفی کنید. برای موفقیت بیشتر، همکاری با یک تیم حرفهای در طراحی سایت شرکتی نیز میتواند مسیر شما را هموارتر کند.
درب دوم، در کوچه ای فرعی باز میشود که کمتر در آن رفت و آمد هست و فقط 35% از مردم از آنجا عبور میکنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Sensor Tower یا Keyword Tool، تحقیق در مورد رقبا و تمرکز بر Long-tail Keywords مرتبط با اپلیکیشن. اگر سایت تان را با یک قالب معروف وردپرسی ساخته اید قطعا نیاز به نگرانی در مورد ریسپانسیو بودنش ندارید. اما برای اطمینان بیشتر در سایت responsivedesignchecker آن را تست کنید تا مطمئن شوید قالب ریسپانسیو است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
اگر سایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، ممکن است در نتایج جستجوهای محلی نیز دیده نشوید. سعی کنید که لینک دانلودی در وبسایت خود برای اپلیکیشن بگذارید؛ اپلیکیشن نیز باید به شکلی طراحی شود که سایر رسانه ها نیز از آن صحبت کنند. هرچقدر که تعداد دفعات دانلود برنامه شما بیشتر شود، جایگاه شما نیز برای گوگل بالاتر خواهد بود. اگر اپلیکیشن شما در گوگل پلی دیده نمیشود، با رعایت نکات ASO میتوانید رتبه اپلیکیشن را افزایش دهید. ابزارهای کاربردی نیز در این مسیر به شما کمک میکنند تا اپلیکیشن خود را بهتر به الگوریتمهای گوگل پلی معرفی کنید.
صفحاتی که از تکینک AMP استفاده کرده اند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل خواهند داشت و البته به دلیل نمایش آیکون AMP در کنار آنها امکان جلب توجه کاربر و افزایش CTR را به شما میدهند. در حال حاضر 95 درصد جستجوهایی که از طریق موبایل انجام میشود از طریق موتور جستجوی گوگل هستند. در نتیجه توجه به استانداردها و الگوریتم های آن برای کسب جایگاه بهتر و بازدیدکننده بیشتر اهمیت بسیار بالایی دارد. تگ عنوان اولین بخش از سایت شما است که کاربر آن را در نتایج جستجو می بیند. بر اساس تگ عنوان و متا توضیحات کاربران در صفحه گوگل تصمیم می گیرند که روی کدام نتیجه کلیک کنند.
این تکنیک به تازگی توسط گوگل معرفی شده و به سرعت در حال همه گیر شدن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات طراحی سایت با وردپرس، با ما در تماس باشید. از آنجایی که داده هایی که ارائه داده میشود بصورت کلی است این داده ها برای شما فایده ای ندارند و متاسفانه کنسول جستجوی گوگل هنوز Appهای اپل را (ios) را ساپورت نمیکند. شما میتوانید با استفاده از ابزار Trueranker tool رتبه اپلیکیشن خود را بررسی کنید. این فاکتورها، سرعت، تعامل و پایداری بصری یک صفحه را اندازهگیری میکنند. این محدودیت ممکن است برای سایت هایی که نیاز به جلوه های گرافیکی پیشرفته دارند مشکل ساز باشد.
بر طبق تحقیقی که تیم تحقیقاتی زونا انجام داده است، کمتر کاربری بیشتر از 8 ثانیه منتظر لود شدن یک سایت میماند. برای بهبود طراحی سایتتان به نحوی که بیشتر با موبایل سازگار باشد، دوراه وجود دارد. گوگل پیشنهاد میکند که کاربر در نگاه اول به موضوع اصلی صفحه و عنوان آن دسترسی داشته باشد. شما میتوانید با تغییر ابعاد تصاویر و سایز فونت ها خوانایی آن را برای کاربران بهبود دهید. حتی ممکن است طبق گزارش ابزار گوگل سایت شما کاملا Mobile Friendly باشد ولی کاربر امکان مطالعه متن و دسترسی به بخش های مختلف را نداشته باشد.
پاپ آپ ها به خودی خود در نسخه های موبایلی سایت اعصاب کاربر را خرد می کنند. حال در نسخه دسکتاپ راحت تر می شود پاپ آپ ها را بست اما در نسخه موبایل معمولا کاربر اگر پاپ آپ را ببیند صفحه سایت را می بندد و این موضوع به سئو موبایل شما به شدت آسیب وارد می کند. خیلی مواقع ممکن است برای پربارتر کردن محتوا، بخواهید از ویدیو در آن استفاده کنید. در این شرایط باید حتما صفحه را با یک تلفن همراه بررسی کرده و مطمئن شوید که ویدیو به کاربران موبایلی هم نمایش داده میشود. متاسفانه اگر برای نمایش ویدیو از Flash استفاده کنید، کاربران موبایلی نمیتوانند آن را مشاهده کنند.
با این حال، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای آنالیز سایت چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید - یا موضوع دیگری را انتخاب کنید. یک اسنیپت تنها، در نتیجه جستجو برای یک اپ نشان داده می شود، هرچند ممکن است که این اسنیپت در کنار گروه اپلیکیشن ها نمایش داده شود. در این مقاله، آخرین تغییرات گوگل درباره Mobile-First Indexing و Core Web Vitals را بررسی میکنیم و بهترین استراتژیهای سئو در 2025 را معرفی خواهیم کرد. هرچند که شاید عشق در نگاه اول افسانه باشد؛ اما در دنیای سایتها، بیزاری در نگاه اول قطعاً واقعیت است! شما رویهمرفته 10 الی 20 ثانیه وقت دارید تا نظر بازدیدکنندهای که وارد سایتتان میشود را جلب کنید.
از طراحی ریسپانسیو گرفته تا بهینه سازی سرعت بارگذاری و استفاده از AMP، تمام این اقدامات به تجربه کاربری بهتر و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک خواهد کرد. برای سئو موبایل شما باید طراحی “Above the Fold” را فراموش کنید و بدانید که کاربر قرار است که بیشتر در سایت شما اسکرول کند و پایین بیاید. سئو موبایل فرایندی است که طی آن سایتها و وبسایتها برای دستگاههای موبایل بهینهسازی میشوند تا رتبههای بهتری در موتورهای جستجو کسب کنند. این فرآیند شامل بهینهسازی محتوا، طراحی و عملکرد سایت برای ارائه تجربه کاربری بهتر در موبایل است. سئو موبایل با سئو دسکتاپ متفاوت است، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج متفاوتی را برای دستگاههای مختلف نشان میدهند.
اگر می خواهید به عنوان یک کسب و کار موفق شوید، سئوی موبایل در اولویت قرار دارد. با دقت در انتخاب کلمات کلیدی، بهینهسازی طراحی UI/UX و مدیریت مناسب نظرات کاربران، میتوانید از این اشتباهات جلوگیری کنید. استفاده از ابزارهای کاربردی برای بهینهسازی اپلیکیشن در گوگل پلی و رعایت اصول ASO، شانس شما را برای موفقیت افزایش میدهد. با Sensor Tower میتوانید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید و رقابت در بازار را تحلیل کنید. این ابزار در بهینهسازی الگوریتمهای گوگل پلی و افزایش دانلود اپلیکیشن بسیار مؤثر است. 95 درصد از جست و جو هایی که با موبایل انجام می شوند با گوگل است و گوگل سئو موبایل را در اولویت قرار می دهد.
به دلیل محدودیتهای سخت افزاری و اتصال، سرعت صفحه در دستگاههای موبایل حتی مهمتر از دسکتاپ است. کاربران موبایل انتظار تجربهای سریع دارند و اگر سایت شما این انتظار را برآورده نکند، احتمالاً به دنبال گزینههای جایگزین هستند. سرعت و عملکرد وب سایت خود را بهینه کنید تا از تاخیرهای آزاردهنده در دستگاههای تلفن همراه جلوگیری کنید. خزنده های گوگل سایتهای اینترنتی را ابتدا از طریق موبایل خزش میکنند، به این موضوع mobile first indexing میگویند. بیش از 80% جستجوهای گوگل از طریق موبایل انجام میشود و اگر سایت شما تجربه کاربری مناسبی در موبایل نداشته باشد، نتیجه مناسبی از سئو نخواهید گرفت. با توجه به اهمیت موضوع سئوی موبایل، گوگل به تازگی در سرچ کنسول یک بخش اختصاصی برای آن قرار داده.
هدف از سئوی موبایل، بهینه سازی وب سایت شما برای دستیابی به دید بهتر در نتایج موتورهای جستجو برای گوشی های موبایل است. به عبارت دیگر سئو موبایل اختصاصا روی بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل کار می کند. رعایت این نکات، همراه با شناخت الگوریتمهای گوگل پلی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای اپلیکیشن، به شما کمک میکند تا رتبه اپلیکیشن خود را افزایش دهید. اگر به دنبال راهکارهای حرفهایتر هستید، میتوانید از خدمات طراحی وبسایت استفاده کنید تا برند و اپلیکیشن شما در تمامی مراحل موفقیت همراهی شود. همچنین با استفاده از ابزارهای فشردهسازی و بهینهسازی منابع، میتوانید زمان بارگذاری را به طور قابل ملاحظهای کاهش دهید.
بهینهسازی محتوا فرآیند بهبود کیفیت محتوا و افزایش ارتباط آن هدف جستجو است تا به واسطه آن بتوان در گوگل رتبه های بهتری کسب کرد. نکته شماره یک برای بهینه سازی سرعت سایت موبایل شما این است که روی میزبانی وب بهتر سرمایه گذاری کنید. بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. همینطور این امر باعث بیشتر شدن بازدیدها و رشد برنامه شما هم در Seo و هم در ASO می شود. اگرچه کارت ها می توانند روی دسکتاپ نیز ظاهر شوند، اما به دلیل برجستگی بیشتر، به احتمال زیاد توجه کاربران را در دستگاه های تلفن همراه جلب می کنند. پس اگر میخواهید بیش از نیمی از مشتریهای بالقوهتان را نادیده نگرفته باشید، واجب است که سایتتان را برای موبایل بهینه کنید.
متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) متن قابل مشاهده و قابل کلیک یک لینک است که معمولاً با رنگی متفاوت از متن اطراف ظاهر می شود و گاهی زیر آن خط کشیده می شود. اگر از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود استفاده می کنید، افزونه های متعددی در دسترس هستند که به طور خودکار محتوای شما را با داده های ساختاریافته علامت گذاری می کنند. برای بررسی عملکرد اپلیکیشن در اندروید شما میتوانید از سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالاتیکس و Ahrefs استفاده کنید. رشد، مدیریت منابع، کیفیت بی رقیب و …… .اگر به این مهم می اندیشید آژانس رایمون انتخاب مناسب شماست. پیشنهاد می کنیم جهت خرید و استفاده از خدمات گوگل ادز به لینک مربوطه مراجعه نمایید. علاوه بر عنوان، با جذاب تر نوشتن توضیحات متا و همینطور اضافه کردن کدهای اسکیما به سایت هم باعث میشوید مخاطبان بیشتر روی سایت تان کلیک کنند.
سایت خود را طوری بهینه سازی کنید که خزنده به راحتی بتواند آن را پیدا کند و شما نیز راحتتر بتوانید لینکهای بیشتری را ایندکس کنید. چیزی که در تصویر بالا مشاهده میکنید، ریچ اسنیپت نام دارد که در نتیجه اضافه شدن کدهای اسکیما به سایت در نتایج نمایش داده میشود. خب، اجازه بدهید قبل از به اتمام رساندن مقاله، چند نکته تکمیلی دیگر که باید برای بهینه کردن سئوی سایت در نظر بگیرید را هم به شما توضیح بدهم. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سالها توانستیم نقش مهمی در اشتغالزایی، آموزش و تربیت نیروی حرفهای در صنعت وب ایفا کنیم.
یکی دیگر از مشکلات رایج استفاده از تصاویر بزرگ در شروع صفحه است که در نسخه موبایل عملا کاربری سایت را کاهش میدهد و کاربر را مجبور میکند که برای نمایش محتوا اسکرول کند. یکی دیگر از ابزارهای کاربردی گوگل با نام Page Speed Insights به بررسی سرعت صفحات در موبایل و دسکتاپ میپردازد. در حال حاضر سیستم آنالیز و امتیازدهی این ابزار در دسکتاپ و موبایل متفاوت بوده و ممکن است برای یک صفحه از سایت دو عدد متفاوت به شما نمایش دهد. بسیاری از طراحان بخش هایی از صفحه را در نسخه موبایل و سایزهای کوچکتر پنهان میکنند با این کار عملا این محتوا از دسترس کاربر و ربات گوگل خارج شده و تاثیر آن بر تعیین محتوا و ارزش صفحه از دست میرود. پیشنهاد میشود تا حدامکان همه بخش های محتوایی صفحه در نسخه موبایل نیز قابل دسترسی باشند.
در ادامه در ایزی وب، بهترین روشهای بهینهسازی اپلیکیشن در گوگل پلی را بررسی خواهیم کرد تا گامبهگام به موفقیت نزدیک شوید. اگر بخواهیم سئو موبایل را تعریف کنیم باید بگوییم که به مجموعه اموری گفته می شود که باعث بهینه سازی سایت ها برای گوشی های تلفن هوشمند و تبلت ها می شوند. به این صورت که نسخه جداگانه موبایلی سایت شما جداگانه به کراولر های موتور جست و جو معرفی بشود. چرا واقعا این موضوع آنقدر مهم است؟ به این خاطر که 58 درصد از جست و جو هایی که در گوگل انجام می شود توسط گوشی های موبایل است. دقت کردید؟ اینطور که معلوم است کاربران گوشی های موبایل از سال 2011 تا به حال خیلی بیشتر از کاربران دسکتاپ شده اند و برای همین مسلم است که باید سئو موبایل در سایت ها در دستور کار قرار بگیرد. احتمالا این 58 درصد در آینده بیشتر هم خواهد شد و دیگر وقت آن رسیده است که به طور جدی فکری برای سئو سایت مان کنیم.
اگر بخواهید سایت خود را برای دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید باید با توجه به Mobile-first index نکات مربوط به Mobile SEO را اجرا کنید. شرکت سورنا وب هیرکان با ارائه خدمات طراحی سایت در گرگان، به کسب و کارها کمک میکند تا حضور آنلاین خود را تقویت کرده و رشد بیشتری دست یابند. تاثیر amp در سئو نه تنها در افزایش سرعت سایت موثر است، بلکه از نظر سئو نیز مزایای قابل توجهی دارد. قبلا وب مستر ها یک سری از المان ها را در سایت بلاک می کردند چون گوشی های موبایل در آن زمان قادر به خواندن آن المان ها نبودند. اما حالا دیگر اینطور نیست و هم گوگل برایش مهم است که کاربر تمامی المان های صفحه شما را ببیند و هم گوشی های موبایل دیگر قادر به تشخیص CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر مختلف شده اند.
نحوه نمایش محتوا در موبایل و دسکتاپ باید متفاوت بوده و متناسب با فضای موجود در صفحه چیدمان و ابعاد هر بخش تغییر کند. برای بررسی نحوه نمایش و ساختار کلی صفحه ربات های گوگل باید به همه فایل های موجود در صفحه شامل CSS و JS دسترسی داشته باشند. محدود کردن هریک از این فایل ها برای ربات گوگل موجب میشود نمای واقعی صفحه از دید گوگل پنهان شده و ریسپانسیو بودن آن را تشخیص ندهد. برای اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با Blocked Resources را در وبسیما مطالعه کنید. با این کار هزینه های طراحی شما به نسبت پایین تر بوده و تاثیر الگوریتم Mobile First Index بر جایگاه شما ناچیز خواهد بود. برخلاف روش اول شما آدرس های یکسانی دارید و احتمال تولید محتوای تکراری در آدرس های متفاوت صفر میشود.
اگر نمی خواهید این ترافیک را از دست بدهید، باید مطمئن شوید که وب سایت شما نیازهای آنها را برآورده می کند. برای این کار می توانید با ادامه این مقاله همراه باشید تا ۷ نکته مهمی که می تواند به بهینه سازی و سئو موبایل سایت شما کمک کند را درک کنید. گوگل از سال ۲۰۱۹ به بعد، از Mobile-First Indexing استفاده میکند که اهمیت سئوسازی موبایل را نمایش میدهد. این به معنای آن است که گوگل نسخه موبایل سایت شما را برای رتبهبندی در نظر میگیرد. اگر سایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، احتمال کاهش رتبههای شما در نتایج جستجو وجود دارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری